صدای مشاوران

صدای مشاوران تخصصی ترین سامانه مشاوره ای کشور

صدای مشاوران

صدای مشاوران تخصصی ترین سامانه مشاوره ای کشور

حذف آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هفتم ابتدایی 97

سوالی که این روزها متقاضیان تحصیل در مدارس نمونه دولتی را مشغول نموده است حذف آزمون نمونه دولتی پایه هفتم است و اینکه آیا واقعا این آزمون حذف گردیده است؟ در این مقاله به شرح مسئله حدف آزمون ورودی نمونه دولتی و نحوه ورود به مدارس نمونه دولتی سال 97 می پردازیم.

حذف آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره ابتدایی 97

متقاضیان ورود به مدارس نمونه دولتی برای اطلاع از شرایط دقیق ورود به مدارس نمونه دولتی، با توجه به حذف آزمون نمونه دولتی هفتم، می توانند با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

حذف آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی پایه هفتم ابتدایی

 بر اساس تصویب شورای عالی آموزش وپرورش، برگزاری آزمون های چهار گزینه ای در دوره ابتدایی و استفاده از کتب کمک آموزشی ممنوع اعلام شده است و آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برای پایه هفتم برگزار نخواهد شد. حذف آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم اقدامی عالمانه و گامی بلند در جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی است. با توجه به مفاد سند تحول بنیادین و محوری بودن جریان تربیت در دوره ابتدایی، این تصمیم موجب می شود که امر تربیت و آموختن مهارت های زندگی بر اساس آموزه های دینی تحت الشعاع عوامل دیگر قرار نگیرد. فشار آزمون های مداوم و استرس و نگرانی ناشی از این آزمون ها فرصت کودکی و تمرین مهارت های لذت بخش زندگی را از کودکان سلب خواهدکرد زیرا که در این دوران دانش آموزان باید فضای با نشاط و سرشار از لطافت های دوران کودکی را به دور از استرس و نگرانی تجربه نمایند. آموزش و پرورش با این تصمیم نشان داد نه در حرف بلکه در عمل به دنبال تحقق اهداف تعلیم و تربیت است. این تصمیم زمینه مناسبی است تا دانش آموزان بر اساس رتبه آزمون انتخاب نشوند. مصوبه عدم برگزاری هر نوع آزمون در دوره ابتدایی مدارس نمونه دولتی، مقدمه‌ای برای کاهش آزمون و رقابت ناصحیح مدارس دولتی و غیردولتی است که مهمترین نتیجه آن اثرات روانی و تربیتی مثبت در بین دانش آموزان است. وقتی دانش آموز در آزمون مورد پذیرش قرار نمی گیرد احساس یأس و نا امیدی را از ابتدای کودکی و سال های اولیه زندگی تجربه خواهد کرد و این مسئله اثرات منفی بر روان او دارد و قطعا تاثیرات طولانی مدت و ماندگاری بر باورهای اون نسبت به خود تا سنین بزرگسالی خواهد داشت. حجم آزمون ها نباید کودکی را از کودکان بگیرد، فشاری که آزمونهای مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به کودکان وارد می نماید برای کودکان بسیار سنگین و مضر است. باید دانش آموز احساس شادی کند و آزمون‌ها می‌تواند این احساس زندگی را از بین ببرد. از ابتدا آزمون در مدارس ابتدایی غیر دولتی ممنوع بود و نحوه گزینش بر اساس سابقه تحصیلی و مصاحبه از دانش آموز بود و برگزاری هرگونه آزمون در مدارس غیردولتی قانونی نیست و مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون از مدارس ابتدایی اضطراب دانش‌آموزان را کم خواهد کرد. در حال حاضر دستورالعملی تهیه و تیم‌های نظارتی فعال شده‌اند تا ورود موسسات آموزشی به مدارس غیردولتی در دوره ابتدایی انجام نشود.
درخصوص برگزاری آزمون در پایه هفتم مدارس غیردولتی در جلسه شورای سیاست گذاری مرکزی تصمیم‌گیری می‌شود و اینکه برخی می‌گویند حذف مدارس سمپاد باعث توسعه مدارس غیردولتی می‌شود، اینگونه نیست و این مسائل به هم مربوط نیست چرا که اگر مدرسه غیردولتی کیفیت لازم را داشته باشد خانواده‌ها از آن استقبال می‌کنند و این ارتباطی به مدارس سمپاد ندارد. مدارس غیردولتی تابع شرایط خودشان هستند و اگر کیفیت داشته باشند مورد استقبال خانواده‌ها قرار می‌گیرند و اگر خانواده‌‌ای احساس  نمایند که در مدارس غیردولتی کیفیت آموزشی و پرورشی وجود دارد و رضایت آنها کسب می‌شود، در آن مدارس ثبت‌نام خواهند کرد بنابراین ارتباطی به حذف مدارس سمپاد ندارد و این مسائل که می‌گویند حذف مدارس سمپاد باعث تقویت مدارس غیردولتی می‌شود، فضاسازی می باشد. در شورای سیاست گذاری مرکزی بر رعایت الگوی شهریه و دستورالعمل عدم برگزاری آزمون در دوره ابتدایی تاکید کردند اما درباره آزمون ورودی دوره اول متوسطه در این جلسه و جلسات بعدی با حضور وزیر تصمیم‌گیری خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید.

شهریه مدارس غیر دولتی

امسال شهریه را در قالب سامانه‌ای به مدارس اعلام خواهد شد و همه فرایندها در قالب سامانه انجام می‌شود ضمن اینکه دیگر قرارداد دستی بین اولیای دانش آموز و مدیر مدرسه غیردولتی امضا خواهد شد و قراردادها باید در قالب سامانه باشند. برای اطلاع از مبلغ دقیق شهریه می توانید با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید.

دلیل حذف آزمون ورودی نمونه دولتی در پایه هفتم 97

دلیل حذف آزمون ورودی نمونه دولتی در پایه هفتم ، اینگونه اعلام شده است که با توجه به مفاد سند تحول بنیادین و اهدافی که برای دوره ابتدایی مبنی بر محور بودن جریان تربیت در کلیه فعالیت‌های آموزش و پرورش مشخص شده، در شورای عالی آموزش و پرورش کلیه عواملی که باعث می گردد تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی تغییر جهت یافته و  آزمون‌های تستی که باعث ایجاد استرس در کودکان می شود حذف گردد. یکی از عوارض جبران ناپذیر استرس زیاد برای کودکان کند شدن روند رشد جسمانی کودکان می باشد و از لحاظ روحی نیز قطعا تاثیرات منفی بسیار خواهد داشت و بهتر است آزمون های ورودی مقاطع در سنین بالاتر انجام شود. بنابراین حذف امتحانات ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به عنوان گام اول برای کاهش استرس دانش آموزان اعلام شده است.

ضرر و زیان آزمون مدارس نمونه دولتی

مطابق اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه هفتم ابتدایی یکی از بزرگترین استرس ها و آسیب های این آزمون این بود که دانش آموزانی که نمرات لازم برای ورود به این مدارس را به دست نمی‌آوردند و یا توانایی مالی کافی برای شرکت در کلاس های تقویتی آزمون های نمونه دولتی را نداشتند، افسرده و گوشه گیر می شدند زیرا تصورشان این بود که استعداد لازم را برای ماندن در این مدارس نداشتند و این خلاف اصل پرورش است.

 نحوه ثبت نام در پایه هفتم ابتدایی مدارس نمونه دولتی  97

طبق جدیدترین اطلاعیه آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با نحوه ورود به مدارس نمونه دولتی پایه هفتم 97 با توجه به این‌ که دیگر آزمون مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم ابتدایی برگزار نخواهد شد؛ بنابراین داوطلبان گرامی مدارس نمونه دولتی، برای اطلاع از آخرین اخبار و شرایط ورود و ثبت نام در مدارس نمونه دولتی می توانند با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

متقاضیان ورود به مدارس نمونه دولتی برای اطلاع از شرایط دقیق ورود به مدارس نمونه دولتی، با توجه به حذف آزمون نمونه دولتی هفتم، می توانند با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

منبع: 

حذف آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هفتم ابتدایی 97

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.