صدای مشاوران

صدای مشاوران تخصصی ترین سامانه مشاوره ای کشور

صدای مشاوران

صدای مشاوران تخصصی ترین سامانه مشاوره ای کشور

طرح شهاب | طرح شهاب چیست ؟ جایگزین مدارس تیزهوشان

احتمالا اخیرا اصطلاح طرح شهاب را شنیده اید، در این مقاله توصیحات کامل و جامعی در رابطه با طرح شهاب ارائه خواهد شد. برای اطلاع از قانون جدید ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم کلیک نمایید. طرح شهاب مخفف (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) می باشد. طرحی برای شناسایی استعدادهای مختلف و متنوع دانش آموزان در مدارس می باشد. طرح شهاب طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده است. در سال گذشته این طرح در شش منطقه اجرایی شده است اما در سال تحصیلی 97-96مناطقی که این طرح در آنها اجرا می شود به 12 منطقه رسیده است. در شهر اصفهان هر شش ناحیه تحت پوشش این طرح قرار گرفته است و همچنین مناطق بنرود، شاهین شهر، شهررضا، کاشان وگلپایگان نیز ازجمله مناطقی در استان اصفهان هستند که طرح شهاب در سال تحصیلی جار ی در آنها در حال اجرا است. با توجه به اینکه بیشتر از هفتاد درصد از مدارس دوره ابتدایی تک معلمی هستند، این طرح در دوره ابتدایی توسط معلمان هر پایه انجام می شود که باعث شناخت دقیق معلم از دانش آموز خود خواهد شد و بدین ترتیب معلم هر پایه می تواند به خوبی قضاوت کند که دانش آموزانش چه استعداد هایی دارند. طرح شهاب طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است و با آموزشی که به معلمان داد شده چند سالی است در مدارس اجرا می‌شود؛ به این شکل که از پایه چهارم ابتدایی به صورت آزمایشی شروع شده، به پایه پنجم و ششم رسیده است و امسال نیز در پایه هفتم اجرا می‌شود. معلمان در این طرح دانش‌آموزان با استعدادهای برتر را شناسایی می‌کنند و با آموزش و تکالیف بیشتر آنها را راهنمایی می‌کنند تا زمینه رشد استعدادهای آنها را فراهم آورند و آنها را به برنامه‌های جنبی هدایت می نماید



.اهداف طرح شهاب

ثبت نام تیزهوشان

لیست طرح شهاب

چگونگی اجرای طرح شهاب

راهنمای طرح شهاب

سامانه اطلاع ارسانی طرح شهاب

سایت طرح شهاب

شیوه نامه طرح شهاب

طرح شهاب

طرح شهاب جایگزین آزمون مدارس تیزهوشان

طرح شهاب چیست

طرح شهاب مدارس

مدارس تیزهوشان

نحوه اجرای طرح شهاب

نمونه فرم طرح شهاب

هدف اجرا و تصویب طرح شهاب





شیوه نامه طرح شهاب

شیوه نامه طرح شهاب، زیر نظر شورای راهبری طرح در بنیاد ملی نخبگان و به ریاست معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان و «ستاد مرکزی اجرایی طرح شهاب در وزارت آموزش و پرورش به ریاست رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، توسط ستادها و کارگروه‌های استانی، شهرستانی و آموزشگاهی اجرایی شود. ظرفیت پذیرش تفاوت های فردی، کشف و هدایت استعدادهای فطری و پاسخگویی به نیازها، علائق و رغبت دانش آموزان در راستای مصالح و چارچوب نظام معیار اسلامی از ظرفیت های این شیوه نامه و منطبق بر فصل سوم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح شده است. در رابطه با تاثیرات شیوه نامه طرح شهاب برای سال 97 می توانید با تلفن ثابت کارشناسان که در همین مقاله درج گردیده است تماس حاصل فرمایید.

متقاضیان گرامی می توانند جهت اطلاع از شرایط پذیرش دانش آموزان مستعد در طرح شهاب، اجرای این طرح در منطقه مورد نظرتان و دریافت چک لیست طرح شهاب، شیوه نامه طرح شهاب، فرم ها و صورتجلسات طرح شهاب از طریق تلفن ثابت 9099071611 با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.



منبع:طرح شهاب | طرح شهاب چیست ؟ جایگزین مدارس تیزهوشان

جهت مشاوره در زمینه طرح شهاب | طرح شهاب چیست ؟ جایگزین مدارس تیزهوشان

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول ۹۹۲۲۵۵۹۵

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.